حاج شیخ رمضانعلی املایی

                  حضرت حاج آیت الله شیخ رمضانعلی املایی

                                                                           

 در ادامه معرفي بزرگان ، عارفان ،مشاهير، بزرگان و.. شهر سده امروز نوبت به عالم و عارف رباني حاج شيخ رضانعلي املايي(ره) رسيد
اين مرد بزرگوار از رجال شهر سده است که از بزرگان و معتمدين محله خوزان بودند . پسر ايشان تا حدود چند ماه پيش فرماندار شهرستان خميني شهر بودند .شيخ رمضانعلي هيچ گاه در مسائل سياسي مداخلت نميکردن و فقط در پي عبادت و رساندن خو به درجات بالاي عرفان بودند .ايشان از حقوق مختصر بازنشستگي خود مقداري بسيار کمي را براي خود و اکثر آن را براي کمک به ايتام و مساکين قرار ميدادند به صورتي که داماد ايشان که دبير هستند بارها سر کلاسهايشان ميگفتند که وي فقط به سفر حج و عمره و سفرهاي زيارتي يکبار رفتند و هميشه ميگفتند((از همين  جا ميشود سلام خود را خدمت اين بزرگواران عرض نمود با پول سفر ميتوان تعداد زيادي فقير وبيچاره را ياري کنيم.))اکثر کساني که پشت سر ايشان نماز جماعات را به جاي مي آوردند ميگفتند که شيخ رمضانعلي فقط عبا و عمامه را مختص به محراب مسجد ميدانستند و پس از نماز با لباسي ساده به شغل کشاورزي مشغول  ميگشتند .(ايشان يک کتابخانه بزرگي در منزل خود داير نموده بودند که وصيت ايشاان براي بعد . از فوتشان نيز اين بود که هرگز کتاب هاي ايشان را دور نريزند يا به فروش نرسانند)به نقل ازداماد شيخ.وسرانجام اين مرد بزرگوار در سال 1385 چشم از اين جهان خاکي فروبستند و به ديار حق تعالي شتافتند .يادشان گرامي و راهشان پررهرو باد.

سینما فرهنگ

     سینما فرهنگ

کارگردان:عباس احمدی مطلق

 

نویسنده:ایرج طهماسب

 

بازیگران:ایرج طهماسب , حمید جبلی , هما روستا , ژاله صامتی , ریما رامین فر

 

            جشنواره

تبلیغات رایگان برای شهروندان سدهی

وبلاگ بزرگ سده قصد دارد در راستای خدمت به همشهریان عزیزمان تبلیغات آنها را اعم از تجاری و یا هر آگهی دیگری را به صورت رایگان روی وبلاگ قرار دهد.

شرایط پذیرش آگهی وخصوصیات آگهی:

۱- تبلغات به مدت دو هفته روی وبلاگ قرار میگیرد

۲- سایز فایل تصویری آگهی نباید بیشتر ۱۰۰×۵۰۰ پیکسل باشد.

۳- حجم فایل نباید از ۵۰ کیلو بایت تجاوز کند

۴-آدرس عکس آپلود شده را  درقسمت نظرات یا در قسمت صندوق پیام در اختیار ما قرار دهید.

۵- تبلیغ شما نباید از چهارچوب قوانین عرفی واخلاقی خارج باشد.

امیدواریم با این حرکت نقشی در خدمت رسانی به شهروندان داشته باشیم

حجت السلام والمسلمین حاج سیدمجتبی میردامادی(امام جمعه محترم شهرستان)

                                                                 بسمی تعالی

                                 حجت السلام و المسلمین حاج مجتبی میر دامادی 

امروز میخواهم یکی از بزرگترین علمای معاصر شهرستان خمینی شهر را به شما معرفی کنم.این روحانی بزرگوار که از خاندان بزرگوار میرداماد هستند از طرفی پدر بزرگشان پدر مادری مقام معظم رهبری نیز هستند. این روحانی عالمی بزرگوار است که مفسر قرآن نیز هستند که یکی از تفسیر های ایشان تفسیر ((کلمة الطیبه)) است که تفسیر سوره مبارکه بقره است . از خصوصیات بارز امام جمعه عزیز آیت الله حاج سید مجتبی میردامادی جوان بودن ایشان و در ضمن آشنا بودن با مسائل جوانان شهرستان است . تمامی خطبه های آیه الله میردامادی مانند کلاس های درس است پربار و پر معنا . که همه مردم اعم از جوان و پا به سن گذاشته ها را به خود جذب میکند . تمامی کسانی که در پای خطبه های ایشان شرکت می کنند از ناطق بودن و پر جرئت بودن سخنانشان که ترسی از حقیقت گویی و شفاف کردن مسائل برای مردم ندارد صحبت میکنند.از خصوصیات دیگر وی به حزب گرا نبودن و در مقابال پیرو ولایت فقیه بودن او میتوان اشاره کرد.وتمامی خطبه های خود را در عین شفاف گویی بدون سیاسی گرایی بیان میکند. خود بنده شاهد بوده ام که مردم برای رفع مشکلات خویش به امام جمعه رجوع کرده زیرا مطلع است تمامی مشکلات را به گوش مسئولین خواهد رساند.البته باید گفت قبل از اینکه ایشان به منصب امامت جمعه شهرستان برگزیده شود وضعیت مصلی بسیار نا به سامان بود و پس از آمدن ایشان و با تذکراتشان مبنی بر سرو سامان دادن به مصلی تمام مصلی فرش و دیواره ا را نما و خلاصه به وضعیت مناسبی رسید. پس از سر و سامان دادن به مصلی نوبت به  آباد کردن فکر مردم رسید که مردم را با مسائل و رخدادهای  زمانه آگاه کردند.ایشان دارای فکر بسیار باز سیاسی از اطلاعات عمومی فوق العاده ای برخوردار هستند.به صورتی که پس از آمدن ایشان جمعیت نماز گذاران چندین برابر شد  که در ماه مبارک رمضان جمعیت بیرون از مصلی نیز تجمع میکردند.البته برای برداشتن ایشان از امامت جمعه از طرف دستهای پنهان اقداماتی شد ولی با حمایت مردم و با پر کردن طوماری ایشان را حمایت و هر گون توطئه ای را نقش بر آب کردند.                                                  به امید موفقیت برای شما  

علت ساختن عمارت سر تيپ سدهي در فروشان:


نقل است كه ظل السلطان قصد داشت كه به سده بيايد سر تيپ از وي 2سال مهلت خواست تا بتواند عمارتي ساخته و از او پذيرايي كند.تالار آيينه,نقش برجسته هاي سنگي داخل ايوان و حياط,نارنجستان,حمام,سنگ مرمرهاي زيبا و قسمت هاي ديگر با استادي فراوان ساخته شد و با كاغذها و پارچه هاي روسي مزين گشت.متاسفانه در بازسازي فعلي عمارت سرتيپ اصول حفاظت و مرمت رعايت نمي شود.مثلا كاغذها وپارچه هاي روسي را از ديوار جدا ساخته و تزئينات جديد به بنا داده اند و يا كف اطاق ها را با آجر شش ضلعي جديد پوشش داده اند.براي نارنجستان نيز درگاه جديدي احداث كرده اند در صورتي كه اين بنا قبلا درگاه نداشته است!

 

رجال سده:

مشاهير سده در علم و عرفان و ادب و هنر:
سيد علي نقي فيض الاسلام-محمد رحيم خان سدهي(باني و موسس مسجد رحيم خان اصفهان)-خطيب و شاعر توانا مرحوم حضرت آيت الله سيد محمد احمدي-حسن ورنوسفادراني و...
مهمترين گويندگان و شعراي عصر صفوي:
مولانا عبدالحق-فارغا-شريفا-ميرزا عنايت-ملا عشرتي-ملا محمد شريف-مولانا محمد باقر-زين العابدين خوزاني-ميرزا حسن علي ماربيني-گلكار غفورزاده-شيخ ابوالبركات-ميرزا ابراهيم امين الواعظين-امير نجم الدين-قاضي محمد ابراهيم-آذر شاپوران و آذرمانان-آقا علي سيد-محمد علي فروشاني-حاج آقا بزرگ امام جمعه سدهي-ميرزا محمود ورنوسفادراني و ...

سعید بیابانکی و چند شعر


biyabanaki.gif


نام:سعید
نام خانوادگی:بیابانکی
سال تولد:1347
محل تولد: خمینی شهر


آثار:
ردپایی بر برف ، نیمی از خورشید ، نه اناری ، نه ترنجی و چند مجموعه شعر کودک.


و بعد...
در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شد. او با تشویق علی اصغر حاج حیدری "خواسته" که از شاعران خمینی شهر است از سال1363 به صورت جدی به سرودن پرداخت.
شعرهای او به صورت پراکنده در نشریات مختلف کشور ، جٌنگ های ادبی و همچنین کتاب فارسی دوم راهنمایی چا÷ شده است.
بیابانکی از سال 1376 به مدت دو سال مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بوده است.
به اعتقاد او شعر از خانواده شعور است. شعر یک نوع آگاهی است و شاعر هم انسانی آگاه.


چند شعر
1
دف دف زنان بيا به شبستان من برقص
هوهو کنان بچرخ و به ايوان من برقص
چون گردباد پای بکوب و به پای خيز
چرخان ميان بهت بيابان من برقص
دست از ميان باغچه ی من برآور و
نيلوفرانه بر لب ايوان من برقص
گيسو رها کن ای شب پيچيده زير ماه
لختی ای آبشار پريشان من برقص
ای مستی هميشه به مينای  من بچرخ
ای تلخی مدام به فنجان من برقص
عريان شو ای جهنم ناب ای گناه محض
آتش بزن به خرمن ايمان من برقص
مرداد آتشين من اسفند دود کن
ارديبهشت وار به آبان من برقص
الوند من نشسته و خاموش تا به چند
برخيز ای غرور فروزان من برقص...


2
ناگهان
شيشه های خانه بی غبار شد
آسمان نفس کشيد
دشت بی قرار شد
بهار شد..
*
باغچه ها منتظر
تاقچه ها بی قرار
کاش از آن دور بيايد بهار..
**
يک قدم مانده است
تا بتکاند به سرم نورو گل
روزگار
چند قدم مانده زمن تا بهار؟
***
يک توسن بی سوار بايد باشد
سر گشته و بيقرار بايد باشد
اينگونه که آسمان تعجب کرده است
از تاختنش ... بهار بايد باشد
****

اطلاعیه مهم

با سلام خدمت همشهریان عزیز

در پی فرو رفتن زمین و نمایان شدن یک بازار باستانی در محله ورنسفادران محله((گاردر)) و پیدا شدن چند کوزه باستانی سازمان میراث فرهنگی بلافاصله این منطقه را تحت اختیار گرفته و باستانشناسان در پی یافتن اطلاعات و اکتشافات بیشتری از بازارچه قدیمی هستند . طبق گفته یک منبع غیر رسمی کوزه های یافت شده متعلق به دوره ساسانی بوده است . بازدید از این منطقه به علت تدابیر سازمان میراث فرهنگی تقریبا غیر ممکن است ولی ما سعی میکنینم در روزهای آینده تصاویری از این واقعه مهم در وبلاگ قرار دهیم. البته شایان ذکر است به جز بازار کشف شده یک منزل مسکونی قدیمی نیز در پشت این بازار کشف شده است که نمایان گر قدمت بی نظیر شهرستان خمینی شهر است. 

منارجنبان خمینی شهر ( سده)

                              

این بنا در فاصله شش کیلومتری غرب شهر سده و در مسیر خمینی شهر به اصفهان در محله ای به نام کارلادان واقع شده است. این بنا مقبره یکی از عرفای نامی اوایل قرن هشتم به نام عمو عبدالله کارلادانی می باشد . بنای مقبره تک ایوانی است که در دوره ایلخانی به روی قبر این عارف بزرگ، رو به قبله ساخته شده است و به نظر می رسد که دو مناره طرفین ا یوان را بعداً به آن اضافه کرده اند. مناره ها طوری طراحی شده اند که می توان آن ها را تکان داد، با تکان دادن یکی مناره دیگر نیز تکان می خورد! به همین دلیل به آن ها منارجنبان می گویند.

بنا کاربرد آرامگاهی داشته و ساختار اصلی آن از آجر است و دارای یک ورودی ایوان مانند می باشد که در انتهای آن سنگ قبر عمو عبدالله کارلادانی قرار داده شده است. ایوان این بنا با کتیبه قرآنی که دور تا دور آن را پوشانده است، تزیین شده است و نیز دارای تزیینات کاشی کاری به سبک دوره ایلخانی می باشد که اشکال این کاشی ها، چلیپا به رنگ لاجوردی و در فواصل آنها ستاره ایرانی به رنگ فیروزه ای می باشد.

بر روی قبر سنگی یکپارچه وجود دارد که دورتادور آن را کتیبه هایی پوشانده است. جنس این سنگ از مرمر می باشد. در اطراف این سنگ، به خط ثلث برجسته سوره یس حجاری شده و بر ضلع جنوبی آن نیز به همین خط جمله: « کفی بالموت واعظاً » در زیر لوحه ذکر شده در سه لوحه کوچکتر به خط ثلث برجسته عبارات زیر نقش بسته است:

« قال الله تبارک و تعالی ان رحمة الله قریب من المحسنین یا عامرا لخراب الدین مجتهداً »

بر یک قطعه سنگ مرمری که به حالت عمودی در بالای سنگ بزرگ آرامگاه و در داخل دیوار، نصب شده است به خط ثلث برجسته، صفات عمو عبدالله و سال وفات او در تاریخ هفدهم ذی حجه سال 716 هجری قمری به شرح زیر حجاری کرده اند:

« هذا قبر الشیخ الزاهد البارع المتورع ا لسعید ا لمتقی عمو عبدالله بن محمد بن محمود سقلابی رحمة الله علیه و نور فی السابع عشرة من شهر ذی حجة سنة سته عشرة و سبعمائه »

در چهار طرف سنگ چهار زائده لوزی شکل تزئینی وجود دارد. در طرفین سنگ قبر دو در وجود دارد که به طبقات فوقانی راه می یابد و در انتها به مناره ها منتهی می شود. راه پله ها ابتدا به نیم طبقه ای منتهی می شوند که به ایوان مشرف است و در بالای آن تزئینات مقرنس وجود دارد. از طریق راه پله به بالای بام راهی وجود دارد که مناره ها در آن واقع شده اند که در داخل مناره ها راه پله ای بسیار باریک و مارپیچ وجود دارد که یک فرد بالغ و با جثه متوسط، به سختی می تواند از آن بالا برود. در انتهای هر يک از این دو منار، چهار روزنه به چهار طرف وجود دارد که از طریق آنها می توان مناره ها را تکان داد. در بالا و پائین مناره ها دو سری کلاف چوبی به کار رفته است. تزئینات روی مناره ها از آجر و کاشی به رنگ های فیروزه ای و لاجوردی می باشد که دارای نقوشی هندسی می باشند.

ارتفاع ایوان منار جنبان از زمین، 10 متر و ارتفاع هر یک از مناره ها 17 متر می باشد و فاصله بین دو مناره در سطح پشت بام حدود 9 متر و محیط هر مناره 5/4 متر است. در حال حاضر این بنا جنبه توریستی داشته و در میان باغ سرسبزی قرارگرفته است.

عمو عبدالله به استناد کتیبه آرامگاه، شیخ زاهد و پرهیزگاری بوده که در سال 716 ه.ق. درگذشته است و بر روی قبر وی آرامگاهی بنا کرده اند که ایوان فعلی منار جنبان می باشد.

نکته قابل توجه در این بنا حرکت مناره ها می باشد که با حرکت دادن یکی، دیگری نیز حرکتی محسوس دارد. حرکت مناره ها به گفته سعید نفیسی در کتاب آثار تاریخی اصفهان در نظر استادان فن خیلی عجیب نیست و چنین بیان کرده اند که این کیفیت در تمام مناره ها موجود است با این تفاوت که در این بنا چون مناره ها سبکتر و باریکتر هستند، حرکت آنها محسوس تر است و در ضمن کلافهای چوبی که در بالا و پایین هر یک از مناره ها به کار رفته، نیز عامل موثری در تسهیل حرکت مناره ها به شمار می رود.

راجع به حرکت مناره ها صحبت فراوان است ولی احتمالاً به حقیقت نزدیک تر باشد اگر بگوییم که این بنا را به قصد حرکت مناره ها از روز اول نساخته اند، بلکه پس از ساختن مناره ها در طرفین ایوان، که به نظر اساتید فن، مدتی بعد از ساختن بنا ایجاد شده است حرکت مناره ها به وجود آمده است. چیزی که بیشتر موجب شگفتی است آن است که نه تنها در موقع حرکت دادن یکی از مناره ها، مناره دیگر هم حرکت می کند، بلکه حرکت به تمام نقاط این ساختمان منتقل می گردد به طوری که اگر لیوان آبی را بر روی سنگ قبر عموعبدالله قرار دهیم و سپس مناره ها را حرکت دهیم، در سطح آب لیوان حرکت، محسوس است.

این بنا جزء بناهای تک ایوانی محسوب می شود که البته نوع رایج معماری دوره مغول نمی باشد. در روایات و مستندات تاریخی به حرکت مناره ها در بناهای دیگری نیز که در این دوره ساخته شده اند اشاره شده است. همانطوری که گفتیم مناره های مسجد اشترجان نیز این حالت را داشته اند. به طوریکه از نوشته های جهانگردان بر می آید ساختمان های متحرک مشابه منارجنبان، در نقاط دیگر هم دیده شده است. از آن جمله ابن بطوطه سیاح معروف مغربی که در سال 725 هجری قمری به عزم جهانگردی از وطن خود طنجه، خارج شده، در ذکر عمارات شهر بصره چنین می گوید:

« در نزدیکی شهر، عمارت مرتفعی دیده ام که گفتند مسجد جامعی است که به علی ابن ابی طالب نسبت داده اند، که هر هفته یک روز اهالی شهر در آن نماز جمعه می خوانند. روزی به نماز جمعه در مسجد حاضر شدم. صحن بزرگی داشت که با سنگریزه های سرخ مفروش بود و قرآن خلیفه سوم (عثمان بن عـفـان) در آن جا قرار داشت. در گوشه های این مسجد صومعه های چندی است که یکی را صومعه متحرک، یعنی جنبان می خوانند. با چند نفر بر پشت بام آن محل رفتم. در گوشه های بام، رکن هایی ـ مناره های کوچک ـ بود که در آن ها چوب ضخیمی میخکوب کرده بودند که گوشه ای برای دست گرفتن داشت. یک تن از اهل بصره همان چوب را گرفت و گفت به سر مبارک حضرت علی بجنب و آن را سخت تکان داد و سطح بام به حرکت در آمد . بعد از آن من همان چوب را گرفتم و به شکلی دیگر آن را قسم دادم . باز هم بام به جنبش آمد و..... »

ابوالقاسم محمد بن محمد بن جزی کلبی از معاصرین ابن بطوطه که سفر نامه او را گردآوری کرده است، چنین می گوید:

« در شهر برشانه (از قرا شهر بزرگ اشبیلیه ـ شهر سویل کنونی در اسپانیا ـ در کنار الوادی الکبیر) از بلاد اندلس یکی از صومعه های مسجد بزرگ آن را دیدم که در موقع تکان دادن به جنبش می آید بی آنکه حرفی گفته یا دعائی خوانده شود. من خود بر بام آن صومعه رفتم و جمعی نیز با من بودند چوب هایی را که در موقع تکان دادن می گیرند در دست گرفتم و تکان دادم، چنان به حرکت درآمد که من به ایشان اشاره کردم که از جنباندن دست بردارند. (به نقل از سعید نفیسی با اندکی تصرف از رحلة ابن بطوطه چاپ مصر، جلد یک، صفحه 127 الی 128)

 

آتشگاه خمینی شهر از بناهای تاریخیِ شهر سده

   

آتشگاه خمینی شهر از بناهای تاریخیِ شهر سده و از یادگارهای ساسانیان است. این مجموعه دارای پیشینه تاریخیِ کهنی است و در زمانهای گونه گونی از آن بهره برده‌اند. همچنین از مورخین و جغرافیا نویسان قدیم، برخی راجع به آتشگاه خمینی شهر مطالبی نوشته‌اند. از آنجمله ابن خردادبه در قرن سوم هجری در کتاب المسالک والممالک می‌گوید: در قریه ماربین، قلعه‌ای از بناهای طهمورث موجود است و در آن آتشکده ای ست[۱].

صادق هدایت درباره آن چنین نوشته‌است: «کوه آتشگاه، روز آبادیش، شکوه مخصوص داشته‌است. این پرستشگاه مانند مسجد و کلیسا دورش دیوار نداشته و چیزی را از کسی نمی‌پوشانیده. مانند آتش؛ سره و پاکیزه بوده. همان آتش جاودان نماینده پاکیزگی و زیبایی که به سوی آسمان زبانه می‌کشیده و در شب‌های تار، از دور، دل‌های افسرده را قوت می‌داده و از نزدیک، با پیچ و خم دلربا، با روان انسان گفتگو می‌کرده.

بافت

بافتِ ساختمانیِ این مجموعه از لایه‌های خشتی است. میانِ دو ردیف خشت را هم یک لایه نازکِ نِی (که از رودخانه آورده می‌شده) قرار می‌دادند تا بر استحکامِ آن بیفزایند. پایه‌های بزرگ و خشتیِ بنا تقریبا از میانهٔ تپهٔ آتشگاه آغاز می‌شوند و در بالا به ستونهایی محکم و قابلِ اعتماد تبدیل می‌شدند که در گذشته اتاقهایی نیز بر رویِ آنها قرار داشته‌است. در برخی جاها نیز بقایایی از راه پله‌هایی منظم و کنده شده در دلِ سنگ بچشم می‌خورد که تا بالا ادامه داشته‌است اما امروزه از میان رفته‌اند. در بالای تپه بنایی گِرد ساخته شده که می‌توان آنرا نقطه نهاییِ معماریِ این بنا معرفی کرد. بر رویِ تپه، هیچ بنایی بلندتر از آن ساخته نشده‌است. این اتاق دارای هشت گوشه‌است و در هر گوشه یک پنجره هم رو به بیرون دارد. گفته می‌شود موبدانِ زرتشتی، آتشِ مقدس را در درونِ این اتاق قرار می‌داده‌اند.

 

این مجموعه دارای اتاقها و ساختمانهایی در چهار جهتِ تپه بوده که تا زیرِ اتاقکِ آتشگاه ادامه می‌یافته‌اند و البته اکنون تنها سازه‌های بخشِ شمالی و بخشی از قسمتِ شرقی سالم مانده‌اند و بنظر می‌رسد مربوط به بازسازیِ این بنا در دوره پهلوی باشند. بر رویِ برخی از خشت‌های بکار رفته در سازه‌های بخشِ شمالی می‌توان عددِ ۱۳۵۲ را دید که در قالبِ خشت‌ها تعبیه شده‌است.

امروزه در نگهداری از این مجموعه توجهی صورت نمی‌گیرد. در بافتِ ساختمان‌های این بنا می‌توان سوراخ‌های زیادی را دید که بدستِ گنج یابان کنده شده‌است. بازدید کنندگان نیز خود باید راهِ بالا رفتن را انتخاب کنند و با توجه به گِلی بودنِ این سازه، سرعتِ جریانِ تخریب بدستِ بازدیدکنندگان بیشتر می‌شود.

در پاييز سال 1386 ، كتاب آتشگاه خمینی شهر تاليف ياغش كاظمي با مقدمه استاد ميرجلال الدين كزازي به همت مركز خمینی شهر شناسي وخانه ملل در قطع وزيري -490 صفحه منتشر گرديد . اين كتاب آتشگاه خمینی شهر را در اعصار مختلف مورد بررسي قرار مي دهد

افتتاح پارك بزرگ باغبان در خميني شهر

 
همزمان با يكصدمين سالگرد تاسيس شهرداري ها و ايام الله دهه فجر شهرداري خميني شهر پارك بزرگ باغبان را افتتاح نمود. اين پارك كه با مساحتي بيش از 40 هزار مترمربع و با اعتباري بالغ بر 4 ميليارد ريال احداث گرديده گامي موثر در توسعه فضاي سبز و خدمت رساني بيشتر به شهروندان اين شهر برداشته است . ولی تاخییر در انتشار خبر توسط ما به دلیل این بود که مشکلاتی در این پروژه بعد از افتتاح به وجود آمده بود که خوشبختانه همکنون کاملا رفع شده است . در ضمن این پارک در انتهای خیابان شهید صدوقی و در خیابان باغبان واقع شده است  

کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در  شهرستان خمینی شهر

          
با نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس هشتم خبرهای مربوط به اسامی کاندیدا ها بسیار پر طرفدار است لذا ما هم اسامی پنج نفری که تاکنون تایید صلاحیت شده اند را در اختیار شما همشهری عزیز قرار میدهیم تا شما انتخاب خوبی داشته باشید انشالله
۱.مهندس خدايي(جبهه دوم خرداد)
۲.جواد ابطحي (رئيس سابق  نظارت شوراي نگهبان)
۳.حجه الاسلام موسوي(عضو سابق شوراي شهر، اصولگرا)
۴.مصطفي ميردامادي(رییس اوقاف و خیریه استان تهران، جبهه دوم خرداد)
 ۵.سيد محمود ابطحي(نماينده سابق مجلس)

آشنایی با امام جمعه خمینی شهر

                                                           بسمی تعالی

امروز میخواهم یکی از بزرگترین علمای معاصر شهرستان خمینی شهر را به شما معرفی کنم.این روحانی بزرگوار که از خاندان بزرگوار میرداماد هستند از طرفی پدر بزرگشان پدر مادری مقام معظم رهبری نیز هستند. این روحانی عالمی بزرگوار است که مفسر قرآن نیز هستند که یکی از تفسیر های ایشان تفسیر ((کلمة الطیبه)) است که تفسیر سوره مبارکه بقره است . از خصوصیات بارز امام جمعه عزیز آیت الله میردامادی جوان بودن ایشان و در ضمن آشنا بودن با مسائل جوانان شهرستان است . تمامی خطبه های آیه الله میردامادی مانند کلاس های درس است پربار و پر معنا . که همه مردم اعم از جوان و پا به سن گذاشته ها را به خود جذب میکند . تمامی کسانی که در پای خطبه های ایشان شرکت می کنند از ناطق بودن و پر جرئت بودن سخنانشان که ترسی از حقیقت گویی و شفاف کردن مسائل برای مردم ندارد صحبت میکنند.از خصوصیات دیگر وی به حزب گرا نبودن و در مقابال پیرو ولایت فقیه بودن او میتوان اشاره کرد.وتمامی خطبه های خود را در عین شفاف گویی بدون سیاسی گرایی بیان میکند. خود بنده شاهد بوده ام که مردم برای رفع مشکلات خویش به امام جمعه رجوع کرده زیرا مطلع است تمامی مشکلات را به گوش مسئولین خواهد رساند.البته باید گفت قبل از اینکه ایشان به منصب امامت جمعه شهرستان برگزیده شود وضعیت مصلی بسیار نا به سامان بود و پس از آمدن ایشان و با تذکراتشان مبنی بر سرو سامان دادن به مصلی تمام مصلی فرش و دیواره ا را نما و خلاصه به وضعیت مناسبی رسید. پس از سر و سامان دادن به مصلی نوبت به  آباد کردن فکر مردم رسید که مردم را با مسائل و رخدادهای  زمانه آگاه کردند.ایشان دارای فکر بسیار باز سیاسی از اطلاعات عمومی فوق العاده ای برخوردار هستند.به صورتی که پس از آمدن ایشان جمعیت نماز گذاران چندین برابر شد  که در ماه مبارک رمضان جمعیت بیرون از مصلی نیز تجمع میکردند.البته برای برداشتن ایشان از امامت جمعه از طرف دستهای پنهان اقداماتی شد ولی با حمایت مردم و با پر کردن توماری ایشان را حمایت و هر گون توطئه ای را نقش بر آب کردند. آیت الله میردامادی نیز بااین که ساکن اصفهان هستند و پیشنهاد های زیادی مبنی بر امامت جمعه شهر ها و شهرستان های دیگر دارند مردم این شهرستان را بر هر جای دیگر کشور ترجیح دادند. 

از این پس سعی میکنم عکس های از ایشان و هر هفته پیامی از ایشان را به صورت اختصاصی برای وبلاگ بزرگ سده تهیه و روی وبلاگ قرار دهم.                                      به امید موفقیت برای شما   

نمایشگاه کتاب

دوازده روزی میشه که یک نمایشگاه کتاب در شهرمون گشایش یافته و من دیروز برای یک بازدید یک ساعته به سینما فرهنگ رفتم.

این نمایشگاه از روز ۲۰ بهمن ماه شروع به کار کرده و تا ۱۰ اسفند  از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به صورت تمام وقت ادامه دارد.

سطح کیفی کتب ارائه شده نسبتا مطلوبه و تقریبا تمام موضوعات علمی و ادبی را در بر می گیرد.

اما افسوس و صد افسوس ...

در طول این مدت که در نمایشگاه بودم تعداد کل بازدید کنندگان از ۱۰ نفر تجاوز نمی کرد و همانطور که از مسئول نمایشگاه جویا شدم استقبال زیادی از ان نشده که این نشان از یک فقر فرهنگی در زمینه ی کتاب خوانی در شهر ما دارد.

...و درود بر نبوغ و هنر سده ای, در بین کتابها  اثری از یک هم ولایتی بود که با دیدن ان هزار بار بر سده ای بودن خودم افتخار کردم . او مال من نبود_مجوعه شعر حسین حاجی هاشمی

ادامه نوشته

معرفی وبلاگ تخصصی سده ( خمینی شهر)

با سلام امروز میخواهم یک سری توضیحات در مورد وبلاگ بدم که چرا این وبلاگ را وبلاگ تخصصی شهر سده نامیده ایم 1- به روزبودن مطالب وبلاگ بلا استثنا 2-اعلام آخرین اخبار شهرستان خمینی شهر 3- وابسته بودن 3 وبلاگ www.sedejava.blogfa.comوwww.linksede.blgfa.comوwww.marbin.iranblog.comبه این وبلاگ 4- بالا بودن تعداد نویسندگان و گروهی بودن وبلاگ 5-سده ای بودن تمامی نویسندگان این وبلاگ 6- پذیرش درخواست های شهروندان برای اطلاع از اخبار مورد نظر زنده باد سده کهن

سینما فرهنگ

از این به بعد سعی می کنم فیلم های در حال اکران سینمای شهرمون را معرفی کنم و اگر شد یه خلاصه ی سربسته از اون رو شرح بدم...

کلاهی برای بارانکلاهی برای بارانکلاهی برای باران